24 Mart 2009 Salı

CHEESECAKE


Herkese merhaba,


O kadar çok tarif isteyen mail aldım ki sonunda ben de beğendiğim ve yaptığım tarifleri burada yayınlamaya karar verdim.


Bu çok sık yaptığım bir cheesecake tarifi, muhteşem bir şey oluyor, yani bizde sürekli pişiyor ve bitiyor:)


Taban

-250 gr bisküvi (Eti burçak tavsiye edilir)

-100 gr tereyag

-600 gr krem peynir (Mascarpone veya labne)

-1/2 limon suyu ve rendesi

-150 gr seker

-2 adet yumurta


Yapilisi


-Bisküvileri robottan gecirerek un haline getirin

-Onceden eritilmis tereyag ile karistirin

-23 cm ‘lik kelepceli bir kaliba bu hamuru yerlestirin,

-Limonun kabugunu rendeleyin, ve limonu sikin.

-Bir kapta peyniri, 150 gr seker ve limonun suyu ile karistirin.

-Yumurtalari ekleyin ve iyice karistirin

-Kremayi kaliptaki hamurun ustune dokun.

-240°C firinda 5 dk pisirin, isiyi 150°C dusurun ve 50 dk kadar pisirin. Iyice soguduktan sonra en az 3 saat buzdolabinda bekletip servis edin.

3 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben sitenden almıştım bu tarifi canım ve gerçekten de tecrübe ile sabittir harika oluyor :)))
Ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

nejla arslan dedi ki...

ama foto da cheesecake in üzeri pembe
tarifte eksik bişi mi var ?
tarifteki krema;yumurta+peynir+limon+şeker???

pastaciyiz.biz dedi ki...

Nejla hn haklisiniz ben uzerindeki sosu yazmamisim, benim verdigim tarif cheesecake'in kendisi, uzerine siz istediginiz sosu dokebilirsiniz (cikolata, frambuaz,limon vs)