30 Mart 2009 Pazartesi

HAVUÇLU TARÇINLI KEK



Havuçlu kek en sevdiğim kek çeşitlerinden biridir fakat bugüne kadar tam istediğim gibi bir tarif bulamamıştım, o kadar çok denemem oldu ki hiçbirinden istediğim sonucu alamamıştım taaaa ki bu tarifi uygulayana kadar... Issız adam filminin bu tarifi bulmamda çok yardımı dokundu:)



Gerçekten muhteşem oluyor, Starbucks'ın havuçlu keki yanında sönük kalıyor:) İşte tarif:)

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı ayçiçek yağı
2 havuç
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
2 tatlı kaşığı tarçın

Yumurtalar ve şeker mikserle iyice çırpılır, ayçiçek yağı eklenip çırpmaya devam edilir. Rondo'da çekilmiş havuçlar (Dikkat rendelenmeyecek rondoda iyice parçalanacak) tarçınla karıştırılıp karışıma eklenir ve çırpmaya devam edilir. En son kabartma tozu ile karıştırılmış un ve cevizler eklenip spatula ile karıştırılır ve 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirilir. (Ben içini çok fazla ıslak sevmediğimden 1 saate yakın pişirdim, yapış yapış olunca keki sevmiyorum)

Herkese afiyet olsun....

27 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba...havuçlu kek tarifi ararken,sizin tarifi yapmaya karar verdim.ama 180 serecelik fırında daha 30 dk olmadan pişti ve üzeri yandı.yanık kokusunu alınca farkedip aldım.bu arada fırınımda bi anormallik yok belirteyim.acaba süreyi yazarken bir yanlışlık mı oldu?sadece bunu bildirmek istedim.tadı mı? harikaa...sevgiler

pastaciyiz.biz dedi ki...

Yorumunuza gercekten sasirdim, ben de gercekten 1 saate yakin pisiyor, ben genelde kek gibi seyleri pisirirken turboyu calistirmiyorum acaba bu mu sorun oldu sizde, tadini begenmenize cok sevindim, bir dahaki sefere daha az sure tutarsiniz artik:) sanirim firindan firina fark ediyor

Neseli dedi ki...

Merhaba,
Bu tarifi, Söke tam buğday unu ile denedim. Çok nefis ve hafif oldu. Hemen tarif defterime not ettim. Daha sağlıklı olması için tam buğday unu ile deneyeceklere önerim Söke marka un kullansınlar. Her kepekli un, ya da tam buğday unu kabarmıyor.
Teşekkürler :)

pastaciyiz.biz dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim, tavsiyenize uyup ben de tam buğday unuyla deneyeceğim, sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba tarifinizi rastgele gördüm.Denedim.Ve çook beğendim.Şimdiye kadar yediğim en güzel havuçlu cevizli kek tarifi.Teşekkür ederim.
Zeliha Kocatepe

pastaciyiz.biz dedi ki...

Zeliha hanim begenmenize cok sevindim, ben de cok seviyorum,sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Tarifinizi denedim.gercekten nefis oldu.ayrica keki soguduktan sonra buz dolabinda saklarsaniz hem kurumuyor, hem de daha lezzetli oluyor. Tarif icin cok tesekkurler.yeni tariflerinizi bekliyoruz.

pastaciyiz.biz dedi ki...

Begenmenize çok sevindim, bugün aklimdaydi havuclu kek yapmak, bizde en çok tüketilen keklerin başında geliyor çünkü, sevgiler...

UÇURTMA;) dedi ki...

Bir tek senin tarifini uygulanabilir buldum, bu gün yola çıkacağım ve yanımda götürmeyi planlıyorum. Ülkerin bu kekine bayılıyordum umarım öyle olur.
Teşekkür ederim

pastaciyiz.biz dedi ki...

Umarım sonuç istediğiniz gibi olmuştur, merakla bekliyorum, sevgiler..

krebyale dedi ki...

Çok lezzetli puf puf bir kek oldu. Herkese tavsiye ederim. Gereksiz malzeme bolluğu olmaması da süper. Tarifiniz için teşekkürler...

pastaciyiz.biz dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim, sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Merhaba bende bir türlü kek yapamayanlardanım. Sizin kek tarifinizi yaptım ve kekim çok güzel oldu. Oğlumda çok sevdi. Birde tam buğday unuyla deniyeceğim.

Adsız dedi ki...

Merhaba bende kek yapamayanlardanım. Bir türlü kek'im olmaz sizin tarifi denedim kek'im çok güzel oldu. Oğlumda severek yedi. Birde tam buğday unundan deneyeceğim. Teşekkürler

pastaciyiz.biz dedi ki...

Çok sevindim Goncagül hanım, teşekkürler...

Adsız dedi ki...

merhaba içinde sütü ve yoğurdu olmayan bir kek arıyodum sizin tarifinizi görünce denemek istedim ve sonuc süper cok begendim ayrıca ben yaparken içerisine yumurta kokusunu almamak için biraz vanilinde ekledim

pastaciyiz.biz dedi ki...

Muskat ve elma rendesi de çok yakışıyor, tavsiye ederim, teşekkürler güzel yorumunuza, sevgilerimle....

şenay nuray dedi ki...

Bu tarif favorilerim arasina girdi.herkese tavsiye ederim.

şenay nuray dedi ki...

Bu tarif favorilerim arasına girdi.yiyen herkes tarif istiyor. Emeğinize sağlık

yasemin dedi ki...

Denedim çok güzel oldu teşekkürler

yasemin dedi ki...

Çok güzel kek puf puf oldu

pastaciyiz.biz dedi ki...

Afiyet olsun Yasemin hanım, sevgilerimle....

Unknown dedi ki...

rondom yok rendede olmazmı

Unknown dedi ki...

rondom yok rendede olmazmı

pastaciyiz.biz dedi ki...

Rendeyle de oluyor tabii ki, bir kere denedim, gayet güzel oluyor

Adsız dedi ki...

Neden süt yok acaba farklı mı oluyo

pastaciyiz.biz dedi ki...

Sütle hiç yapmadığım için bilmiyorum